חדשות השבת: צה"ל מתחיל לצאת מעזה

    אתר קול חי 2 Comment on חדשות השבת: צה"ל מתחיל לצאת מעזה
    18:30
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצין בצנחנים נפצע קשה בקרב בג'באליה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום חדשות השבת מתוך חדר החדשות 0404

    גורמים בכירים טוענים כי ישראל לא הולכת להפסקת אש והסכמים, ישראל יוצרת הרתעה ואז תיסוג חד צדדית מהרצועה. במקביל, ישראל אישרה לתושבי צפון הרצועה לשוב לבתיהם החל מהשעה 14:00

    על פי הדיווח בצה"ל מתכננים לסיים ביממה הקרובה את הטיפול במנהרות שנמצאו ולעזוב את עזה. לפי השמועות החל משעות הצהרים החלו כוחות רבים לצאת מעזה ולהתפרס באזור הגבול.

    החלה יציאת כוחות קרקעיים של צה"ל מהשטחים הבנויים באזור חאן יונס, בית להיא ואזורים נוספים. הכוחות החלו בפריסתם סמוך לגבול הרצועה. קודם לכן העביר גורם בצה"ל מסר לתושבי בית להיא שבצפון רצועת עזה כי באפשרותם לשוב לבתיהם לאחר שעזבו את האזור בעקבות הקרבות בין מחבלי החמאס לבין לוחמי צה"ל. התושבים התבקשו לנקוט משנה זהירות מפני חומרי נפץ שפיזרו מחבלי החמאס בעת שמלכדו בתי מגורים באזור.

    הקבינט הביטחוני החליט אמש שלא לקיים משא ומתן עם ארגון החמאס בנוגע להפסקת האש וההסדרה ברצועת עזה. בהתאם לכך, מבצע "צוק איתן" צפוי להגיע לסיומו בהחלטה חד-צדדית שתתקבל בעיתוי המתאים.

    לוחמי מגלן, נח"ל והנדסה המשיכו במהלך השבת את הטיפול במנהרות שזוהו ברצועת עזה והתקדמו משמעותית לקראת סיום המשימה. באחת המנהרות נמצאו אופנועים שהיו אמורים לשמש את המחבלים בעת ביצוע פיגוע.

    לוחמי צה"ל פעלו השבת באזור העיר רפיח שבדרום רצועת עזה בניסיון לאתר את קצין גבעתי החטוף סג"מ הדר גולדין. דיווחים ערבים מסרו בהקשר זה כי צה"ל ניתק את אזור רפיח משאר הרצועה ומנע תנועת אזרחים בין האזורים.

    נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש לחטיפתו של סג"מ הדר גולדין ואמר כי "אם החמאס רציני לגבי הניסיון לפתור את המשבר, הקצין צריך להיות משוחרר מידית וללא תנאים". עוד אמר אובמה כי "החמאס הפר את הפסקת האש ופועל מתוך שכונות אזרחיות בעת שהוא משגר טילים שלפעמים נוחתים בלב ערים. לישראל הזכות להגן על עצמה והיא לא יכולה להשלים עם מטחי הטילים או המנהרות שנחפרות תחת האדמה עבור פעולות הטרור".

    החמאס פרסם לפנות בוקר הודעה בנוגע לחטיפתו של סג"מ הדר גולדין בה אמר כי "איבדנו את הקשר עם קבוצת אנשי המוג'אהדין ונראה שכל חברי הקבוצה נהרגו בהפגזות וכך גם החייל שהאויב מדבר על היעלמותו".

    אזעקות צבע אדום הופעלו במהלך השבת בערים הרצליה, רמת השרון, תל אביב, רעננה, טייבה, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים ובאר שבע, במועצות אזוריות חוף השרון, לב השרון, דרום השרון, חבל יבנה, חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, בני שמעון, מרחבים ובאזורים נוספים.



    2 תגובות

    מיין תגובות